Frama Nederland introduceert nieuwe website en bedrijfslogo als onderdeel van herpositioneringstrategie

2016-06-07

PERSBERICHT

Nieuwe look en feel illustreert toekomstvisie met meer focus op service rondom online postverwerking, verzending en persoonlijke communicatie

Gorinchem, 7 juni 2016
- De afgelopen maanden is hard gewerkt aan een nieuwe website en een nieuw logo voor Frama Nederland. De nieuwe look en feel sluit aan bij de transformatie die het bedrijf doormaakt van jarenlange marktleider in frankeermachines, naar een organisatie met meer focus op service rondom online postverwerking, verzending en persoonlijke communicatie. Het doel is om een optimale schakel te zijn tussen de verzender en de ontvanger in het MKB.

Online portal voor alle postzaken
Om zich te profileren als de partner voor alle postzaken, heeft Frama de online portal ‘MijnFrama' ontwikkeld waar tal van nieuwe diensten beschikbaar zijn. Onder meer: pakketten versturen tegen gereduceerd tarief via Frama Parcel of Frama Impression om zelf de afdruk van de frankeermachine te ontwerpen. Maar ook Frama Reporting voor een gedetailleerd inzicht in tellerstanden per dag, kostenplaats en zelfs per productgroep. En Frama Flex voor een duidelijk & snel postadvies. Deze online rekentool maakt het verschil inzichtelijk tussen frankeren met de frankeermachine én wanneer het voordeliger is om partijenpost te gebruiken. Dit voorkomt onnodige portokosten door de meest gunstige verzendwijze per dag te kiezen.

Frankeren met de nieuwe standaard
Frama verkocht in het verleden frankeermachines, supplies en onderhoud als aparte producten en diensten. Een achterhaald concept dat mede vanwege de toenemende digitalisering van poststromen niet meer beantwoordt aan de behoefte van de hedendaagse klant. Frama is zich bewust van de noodzaak om nieuwe wegen in te slaan en heeft dat gedaan vanuit de ‘less is more' gedachte. Met als insteek minder kosten en meer (online) service en diensten, biedt Frama het frankeren met de nieuwe standaard, genaamd Frama+. Een moderne frankeermachine gecombineerd met een modern abonnement, zonder extra kosten voor tariefswijzigingen en inkt.

Post4all-gedachte
Hans van Essen, directeur Frama Nederland voorzag zo'n vijftien jaar geleden al grote veranderingen in de postwereld. "Dat de brief zou gaan verdwijnen had ik al snel in de gaten en wat moet je dan met frankeermachines? Toch zie ik voldoende mogelijkheden en aanknopingspunten om onze business gezond te houden. Een transformatie van een tijdperk met frankeermachines naar een ‘post4all' gedachte gedreven door IP. De online portal ‘MijnFrama' vormt de basis waaraan we stapje voor stapje nieuwe diensten toevoegen. Zo worden op korte termijn ook RMail (aangetekend e-mailen) en LetMeShip (per express post versturen in binnen- en buitenland) toegevoegd. Dit maakt ‘MijnFrama' ook voor de kleinste ondernemer steeds interessanter."

Over Frama
Frama Nederland is een dochteronderneming van Frama AG te Zwitserland. Met ruim veertig jaar ervaring als expert op het gebied van frankeren, beweegt Frama mee met de ontwikkelingen in de markt. De marktleider op het gebied van frankeermachines heeft zijn horizon verbreed en maakt de transformatie naar een organisatie met meer focus op service rondom postverwerking, verzending en persoonlijke communicatie. Frama Nederland heeft als doel om een optimale schakel te zijn tussen de verzender en de ontvanger in het MKB. Dit doet Frama door continu te investeren in de nieuwste technologieën om de kwaliteit van de interactie tussen bedrijven en hun klanten sterker en persoonlijker te maken. Van de kleinste brief tot het grootste pakket, van direct mail tot cross mediale campagnes en van express zending tot verpakkingsmateriaal. Frama als partner voor alle postzaken. Meer informatie? www.frama.nl

Voor redactionele informatie:
Influx PR - Gerline van Wijnen - tel: 055 366 3034, e-mail: frama@influx-pr.com